Veelgestelde vragen

Stappenplan om lid te worden en een account aan te maken:
1. Ga naar deze pagina om alles te lezen over de lidmaatschappen. En ga naar deze pagina om alles te lezen over de flexkaarten.
2. Ga naar dit inschrijfformulier om je in te schrijven als lid, of voor een flexkaart.
3. Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je als het goed is 3 emails. Één van die mailtjes is een welkomstmail waarin staat dat je een account aan kunt maken. Klik op de groene knop in die mail om je account aan te maken.
4. Heb je dat mailtje niet ontvangen? Stuur een mailtje naar Mariska of Femke via info@hoefenhaagactief.nl, zij stuurt zo snel mogelijk het mailtje alsnog naar je toe.
5. Nadat je een account hebt aangemaakt, met een eigen gekozen wachtwoord, kun je de app op je telefoon downloaden. De app kun je vinden in je Appstore of Playstore. De app heet: "Grib Club App".
6. Na het downloaden van de "Grib Club App", kun je je accountgegevens gebruiken om je aan te melden. Je komt nu in de omgeving van Hoef en Haag Actief terecht. Al deze stappen heb je maar eenmalig hoeven doen. Vanaf nu kun je telkens de app gebruiken om je lessen in te zien.

Stappenplan om in de app lessen te reserveren:
1. Nu je de app op je telefoon hebt, kun je lessen reserveren. Ga naar de drie streepjes linksboven. Klik daarop.
2. Je ziet nu het menu. Klik op "rooster".
3. Je kunt nu door het rooster heen scrollen. Op je eigen account zie je alleen de volwassenlessen staan. Deze kun je reserveren. Je kunt kiezen voor een "vaste inschrijving", deze inschrijving komt wekelijks terug. Of voor een "inschrijven", deze is eenmalig. Als je volgende week weer mee wilt doen, moet je daar weer opnieuw op klikken. Het is aan te bevelen om te kiezen voor "vaste inschrijving".
4. Heb je je zoon/dochter ook lid gemaakt? Je kunt in je app gemakkelijk wisselen van account. Ga naar de drie streepjes linksboven. Nu ben je in het menu. Ga dan helemaal naar beneden en kies voor "wisselen". Je ziet nu de namen van de leden staan die op jouw emailadres zijn geregistreerd.
5. Als je hebt gewisseld naar het account van je zoon/dochter, kun je in het rooster alleen de kidslessen zien staan. Ook daarvoor kun je kiezen voor een "vaste inschrijving" of voor eenmalig "inschrijven".

Hieronder staan nog een aantal veelgestelde vragen. Heb je nog andere vragen? Laat het weten door te mailen naar Femke of Mariska op info@hoefenhaagactief.nl

1. Kan ik mijn lidmaatschap eenvoudig opzeggen?
Ja, dat kan zeker. Dat kun je doen via de app met jouw account. Er is één maand opzegtermijn. Als je vóór de 20e van de maand je lidmaatschap stopzet, kunnen wij het nog verwerken voor de 1ste van de volgende maand. 
Voorbeeld: Op 13 maart 2022 besluit je dat je wilt stoppen met het lidmaatschap en zegt je lidmaatschap op. Wij zullen dan op 28 maart 2022 geen automatische incasso meer vorderen van je rekening. Je lidmaatschap stopt dus per 1 april 2022.

2. Ik wil liever niet ergens aan 'vastzitten'. Kan ik ook losse lessen kopen?
Ja, dat kan zeker. Je kan gaan voor de flexkaart. Een flexkaart is persoonsgebonden en daarmee koop je in één keer 5 of 10 lessen.  Deze lessen zijn flexibel inzetbaar. Lees hier meer over onze flexkaarten.
Voorbeeld: Je koopt een Flexkaart Volwassenen. Je vult het inschrijfformulier in en betaalt direct via iDeal. Je krijgt vervolgens direct op je eigen account op onze app '10 credits'. Vervolgens schrijf je je in voor een les en heb je nog '9 credits' over. Enzovoorts. Het is ook mogelijk om meerdere lessen per week te doen.

3. Kun je met een flexkaart ook aan verschillende soorten lessen deelnemen?
Ja, dat kan zeker. Let wel op: een flexkaart is persoonsgebonden. Jij als volwassene kan aan alle volwassenenlessen deelnemen. En met een Flexkaart Kids kan jouw zoon/dochter aan alle kidslessen deelnemen. Zo kun je bijvoorbeeld eerst van alles uitproberen voordat je een lidmaatschap neemt.

4. Binnen mijn gezin/huishouden sporten we met meerdere kinderen (en volwassenen) bij Hoef en Haag Actief. Krijgen we korting?
Wat leuk! En: jazeker krijgen jullie korting! Meerdere leden binnen één gezin/huishouden krijgen 20% korting. Deze korting geldt elke maand én voor elk lid. Supervoordelig dus!
Voorbeeld: Je hebt twee kinderen die meedoen aan kleutergym en jijzelf doet mee aan bootcamp. Je vult het inschrijfformulier voor elke deelnemer apart in. Let er op dat je telkens hetzelfde emailadres gebruikt. In het opmerkingenveld noteer je dat - naam 1, naam 2, naam 3 - uit hetzelfde gezin komen. Je ontvangt bevestigingsmails en je krijgt ook 3 accounts op je app. (Het is mogelijk om meerdere accounts in één app te hebben. Je kunt gemakkelijk wisselen tussen de accounts.) Vervolgens voeren wij (Mariska en Femke) handmatig de kortingen in. Op de 28e van de maand wordt de automatische incasso gedaan, dan is de korting verwerkt. De korting geldt voor elke maand én voor elk lid binnen het gezin.

5. Hoe werkt het met meerdere lidmaatschappen binnen mijn gezin met de app?
Elk lidmaatschap is persoonsgebonden. Dus met bijvoorbeeld 3 lidmaatschappen binnen één gezin maak je telkens een account aan. Als je dat telkens met hetzelfde emailadres en wachtwoord hebt gedaan, worden deze 3 accounts aan 1 app gekoppeld. Binnen jouw app kun je wisselen tussen de accounts. Dit gaat heel gemakkelijk en wijst zich vanzelf zodra je je hebt aangemeld in de app. De app die wij gebruiken heet: "Grib Club App".

6. Ik kan niet komen naar de les. Is mijn les nu 'weg'?
Je hebt de mogelijkheid om je 12 uur van te voren af te melden voor een les. Dat is fijn voor jou, voor ons en voor andere deelnemers als je dat wel doet, want zo ontstaat er een plekje voor iemand anders. Zo weet de docent ook dat jij er een keertje niet bij bent. Én jij krijgt een 'credit' op je account. Een credit betekent dat je de mogelijkheid hebt om deze les in te halen. Je krijgt daar 14 dagen de tijd voor. Je mag je les inhalen voor welke les dan ook die wij aanbieden, dat kan dus ook iets anders zijn dan wat je nu al doet.

7. Ik voel mij op het laatste moment niet zo lekker en wil mij nog afmelden. Kan dat?
Ja, je kan je natuurlijk altijd afmelden voor een les. Als je je 12 uur van te voren afmeldt, krijg je de mogelijkheid om de les in te halen of te ruilen voor een andere les. Als je je binnen 12 uur afmeldt, is dat helaas niet meer mogelijk.
Voorbeeld: Ik doe mee met bootcamp op dinsdagavond om 20.15 uur. Ik kom om 17.00 uur thuis van mijn werk en voel me niet zo lekker/erg moe. Ik ga naar de app van Hoef en Haag Actief en meld mij af voor de bootcamptraining. Dit is binnen 12 uur, dus je ontvangt hiervoor geen vervangende les (geen credit). Je docent krijgt een melding dat je er niet bij bent, zo is hij/zij direct op de hoogte. 

8. Hoe zit het met vakantieperiodes of vrije dagen?
- In de maanden juli en augustus is je lidmaatschap automatisch inactief. Er worden dan geen lessen aangeboden volgens het normale rooster. En er wordt ook geen lesgeld afgeschreven van jouw rekening. Je lidmaatschap loopt wel door; in september staan er weer nieuwe lessen voor je klaar! Wil je dit liever niet? Zeg je lidmaatschap dan uiterlijk voor 20 augustus op.
- Tijdens de kerstvakantie worden er gedurende twee weken geen lessen gegeven. Dit wordt met verrekend met jouw automatische incasso in de maand januari.
- Tijdens alle andere schoolvakanties verschilt het per les of de les wel/niet doorgaat. Dit communiceren we met jou via e-mail. Onze docenten genieten ook af en toe van hun vakantie en vrije dagen, wij bieden ze deze vrijheid. Dit wordt niet verrekend met jouw automatische incasso. Hier is namelijk al rekening mee gehouden met het bepalen van onze tarieven.
- Op speciale feestdagen wordt er geen les gegeven. Als dit het geval is, zullen wij dit met je communiceren.
- In de maanden juli en augustus bieden we hoogstwaarschijnlijk 'losse zomerlessen' aan. Denk aan: een toernooitje, buitenlessen, waterlessen met lekker weer en suppen op de Meander! Hiervoor kun je je los inschrijven en met een lidmaatschap krijg je korting, maar daarover later meer! :)

9. Welke app kan ik nu precies gebruiken?
De app die wij gebruiken heet "Grib Club App". Deze is te vinden in zowel de Playstore als de Appstore. Zodra je deze hebt gedownload op je telefoon, kun je inloggen met je account. Daarmee kom je vanzelf in de Hoef en Haag Actief omgeving terecht.
Een account aanmaken kun je doen zodra je een lidmaatschap of flexkaart hebt aangeschaft. Je ontvangt na aanschaf drie bevestigingsemails. In één daarvan staat een linkje naar "account aanmaken". Nadat je dat hebt gedaan, kun je dus de app "Grib Club App" gebruiken. Bovenaan deze pagina vind je een uitgebreid stappenplan.